Het helpen van kanaalpartners bij het ontwikkelen van winstgevende businessmodellen is een belangrijke zorg voor de meest succesvolle technologieverkopers. Dit interview uit onze serie "Channel Insights" over het onderwerp partnerwinstgevendheid is met Ed Moore, Directeur Kanaalontwikkeling, West-Europa bij Microsoft.
Ed benadrukt enkele van de belangrijkste aspecten die van invloed zijn op de winstgevendheid van partners, en biedt belangrijke inzichten en tips over hoe technologieverkopers hun winst kunnen optimaliseren.
Een kanaalpartner bedrijfsplan vanaf nul opbouwen kan een uitdaging zijn. Wat zijn de beste praktijken? Wat zijn de vragen die je niet weet te stellen? Hoe kun je er zeker van zijn dat jouw partner bedrijfsplan voldoet aan de behoeften van zowel jouw bedrijf als de zakenpartner? Als er toch maar een sjabloon was!
Zowel het Certificaat in Kanaalverkoop als het Certificaat in Kanaalbeheer bevatten modules over gezamenlijke bedrijfsplanning met partners. Dit omvat sjablonen voor kanaalpartner bedrijfsplanning, tools en richtlijnen die je kunt gebruiken om effectieve gezamenlijke bedrijfsplanningssessies met je partners te houden. Het belangrijkste is dat je er zeker van kunt zijn dat jouw nieuwe kanaalpartner bedrijfsplan voldoet aan de wereldwijde beste praktijken.
Het Certificaat in Kanaalverkoop is onze primaire training voor kanaalverkoop. Het biedt je een sterke basis in de kernconcepten, raamwerken, best practices en tools voor strategische kanaalverkoop met je kanaalpartners. Dit certificaat zal ook vertrouwen wekken bij zowel huidige als toekomstige werkgevers dat je de kennis van kanaalverkoop hebt die zij nodig hebben om succesvolle prestaties te realiseren via een portfolio van kanaalpartners.